Trzy statki ##A, B## i ##C## są jednakowo oddalone od platformy wiertniczej. Wzajemne położenie statków przedstawiono na rysunku. Platforma wiertnicza znajduje się w punkcie ##O## (niezaznaczonym na rysunku).
Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz ##\mathrm{P}##, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub ##\mathrm{F}## – jeśli jest fałszywe.
Punkt ##O## jest punktem przecięcia symetralnych boków trójkąta ##ABC##. |
##\mathrm{P}## |
##\mathrm{F}## |
Punkt ##O## jest środkiem okręgu wpisanego w trójkąt ##ABC##. |
##\mathrm{P}## |
##\mathrm{F}## |
|
|
Odpowiedzi: 1
Dodano: 2017-02-17 20:54:19
Przedmiot:
Matematyka (geometria płaska)
Rodzaj: zadanie zamknięte
Poziom: podstawowy
|
|
Piechur porusza się z prędkością ##6\mathrm{\frac{km}{h}}##. Każdy jego krok ma długość ##0,4## m.
Ile kroków wykona piechur w czasie ##5## minut? Wybierz odpowiedź spośród podanych.
A. ##1000## kroków B. ##1200## kroków C. ##1250## kroków D. ##2500## kroków
|
|
Odpowiedzi: 1
Dodano: 2017-02-18 09:29:23
Przedmiot:
Matematyka (ułamki (liczby wymierne))
Rodzaj: zadanie zamknięte
Poziom: podstawowy
|
|
Dokończ zdanie tak, aby otrzymać zdanie prawdziwe.
Odległość na osi liczbowej między największą i najmniejszą spośród liczb: ##0,\frac{1}{4},-\frac{5}{2},-2## jest równa
A. ##1\frac{3}{4}## B. ##3\frac{1}{4}## C. ##2\frac{3}{4}## D. ##1\frac{1}{4}##
|
|
Odpowiedzi: 1
Dodano: 2017-02-18 09:41:07
Przedmiot:
Matematyka (ułamki (liczby wymierne))
Rodzaj: zadanie zamknięte
Poziom: podstawowy
|
|
Małgosia narysowała równoległobok położony w układzie współrzędnych tak jak na pierwszym rysunku. Kolejne przystające do niego równoległoboki rysowała w taki sposób, że dolny lewy wierzchołek rysowanego równoległoboku był środkiem górnego boku poprzedniego równoległoboku (rysunek 2.).
Dokończ zdanie tak, aby otrzymać zdanie prawdziwe.
Agnieszka narysowała w taki sam sposób ##n## równoległoboków. Współrzędna ##x## prawego górnego wierzchołka ostatniego równoległoboku jest równa
A. ##n + 2## B. ##2n## C. ##3n + 2## D. ##4n##
|
|
Odpowiedzi: 1
Dodano: 2017-02-18 09:54:09
Przedmiot:
Matematyka (geometria płaska)
Rodzaj: zadanie zamknięte
Poziom: podstawowy
|
|
Małgosia narysowała równoległobok położony w układzie współrzędnych tak jak na pierwszym rysunku. Kolejne przystające do niego równoległoboki rysowała w taki sposób, że dolny lewy wierzchołek rysowanego równoległoboku był środkiem górnego boku poprzedniego równoległoboku (rysunek 2.).
Dokończ zdanie tak, aby otrzymać zdanie prawdziwe.
Współrzędne prawego górnego wierzchołka ostatniego narysowanego równoległoboku są równe ##\left ( a-1,b+1 \right )##. Współrzędne takiego wierzchołka w następnym równoległoboku będą równe
A. ##\left ( a+4,b+2 \right )## B. ##\left ( a+2,b+3 \right )##
C. ##\left ( a+3,b+2 \right )## D. ##\left ( a+3,b+1 \right )##
|
|
Odpowiedzi: 1
Dodano: 2017-02-18 09:57:52
Przedmiot:
Matematyka (geometria płaska)
Rodzaj: zadanie zamknięte
Poziom: podstawowy
|
|
Organizatorzy konkursu matematycznego przygotowali zestaw, w którym było ##10## pytań z algebry i ##8## pytań z geometrii. Uczestnicy konkursu losowali kolejno po jednym pytaniu, które po wylosowaniu było usuwane z zestawu. Pierwszy uczestnik wylosował pytanie z geometrii.
Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz ##\mathrm{P}##, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub ##\mathrm{F}## – jeśli jest fałszywe.
Prawdopodobieństwo wyciągnięcia przez drugą osobę pytania
z geometrii jest równe ##\frac{7}{17}##.
|
##\mathrm{P}## |
##\mathrm{F}## |
Prawdopodobieństwo wyciągnięcia przez drugą osobę pytania
z algebry się nie zmieniło.
|
##\mathrm{P}## |
##\mathrm{F}## |
|
|
Odpowiedzi: 1
Dodano: 2017-02-18 10:09:04
Przedmiot:
Matematyka (rachunek prawdopodobieństwa)
Rodzaj: zadanie zamknięte
Poziom: podstawowy
|
|
W turnieju szachowym wzięło udział ##60## uczniów pewnego gimnazjum. Liczby uczestników turnieju z klas pierwszych, drugich i trzecich są do siebie w proporcji ##4:9:7##. Jaki procent uczestników turnieju stanowili pierwszoklasiści? Wybierz odpowiedź spośród podanych.
A. ##17##% B. ##20##% C. ##33##% D. ##50##%
|
|
Odpowiedzi: 1
Dodano: 2017-02-18 10:22:19
Przedmiot:
Matematyka (procenty)
Rodzaj: zadanie zamknięte
Poziom: podstawowy
|
|
W turnieju szachowym wzięło udział ##48## uczniów pewnego gimnazjum. Liczby uczestników turnieju z klas pierwszych, drugich i trzecich są do siebie w proporcji ##3:8:5##. Dokończ zdanie tak, aby otrzymać zdanie prawdziwe.
Liczba uczniów klas trzecich, którzy wzięli udział w turnieju, jest równa
A. ##8## B. ##9## C. ##10## D. ##15##
|
|
Odpowiedzi: 1
Dodano: 2017-02-18 10:24:54
Przedmiot:
Matematyka (ułamki (liczby wymierne))
Rodzaj: zadanie zamknięte
Poziom: podstawowy
|
|
Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz ##\mathrm{P}##, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub ##\mathrm{F}## – jeśli jest fałszywe.
Liczba ##1725## jest liczbą podzielną przez ##3##. |
##\mathrm{P}## |
##\mathrm{F}## |
Liczba ##1725## jest wielokrotnością ##15##. |
##\mathrm{P}## |
##\mathrm{F}## |
|
|
Odpowiedzi: 1
Dodano: 2017-02-18 10:31:33
Przedmiot:
Matematyka (liczby naturalne i całkowite)
Rodzaj: zadanie zamknięte
Poziom: podstawowy
|
|
Na diagramie przedstawiono wyniki pracy klasowej z matematyki w pewnej klasie.
Dokończ zdanie tak, aby otrzymać zdanie fałszywe.
Z informacji podanych na diagramie wynika, że
A. pracę klasową pisało ##25## uczniów.
B. najczęściej powtarzającą się oceną jest ##3##.
C. mediana wyników z pracy klasowej wynosi ##2##.
D. średnia wyników z pracy klasowej jest równa ##3,6##.
|
|
Odpowiedzi: 1
Dodano: 2017-02-18 10:37:43
Przedmiot:
Matematyka (statystyka opisowa)
Rodzaj: zadanie zamknięte
Poziom: podstawowy
|
|