Cenę pewnego towaru podwyższono o ##20##% , a następnie nową cenę tego towaru podwyższono o ##30##%. Takie dwie podwyżki ceny tego towaru można zastąpić równoważną im jedną podwyżką
A. o ##50##% B. o ##56##% C. o ##60##% D. o ##66##%
|
|
Odpowiedzi: 1
Dodano: 2017-01-24 07:10:45
Etap: Matura
Przedmiot:
Matematyka (zadania maturalne)
Rodzaj: zadanie zamknięte
Poziom: podstawowy
|
|
Liczby ##a## i ##c## są dodatnie. Liczba ##b## stanowi ##48##% liczby ##a## oraz ##32##% liczby ##c##. Wynika stąd, że
A. ##c =1,5a## B. ##c =1,6a## C. ##c = 0,8a## D. ##c = 0,16a##
|
|
Odpowiedzi: 1
Dodano: 2017-01-24 10:02:03
Etap: Matura
Przedmiot:
Matematyka (zadania maturalne)
Rodzaj: zadanie zamknięte
Poziom: podstawowy
|
|
Liczby ##a## i ##c## są dodatnie. Liczba ##b## stanowi ##32##% liczby ##a## oraz ##48##% liczby ##c##. Wynika stąd, że
A. ##c =1,5a## B. ##c =\frac{2}{3}a## C. ##c = 0,8a## D. ##c = 0,16a##
|
|
Odpowiedzi: 1
Dodano: 2018-03-03 10:15:32
Etap: Kurs maturalny
Przedmiot:
Matematyka (liczby rzeczywiste)
Rodzaj: zadanie zamknięte
Poziom: podstawowy
|
|
Dany jest prostokąt o wymiarach ##60## cm ##\times## ##80## cm. Jeśli każdy z dłużych boków tego prostokąta wydłużymy o ##10##%, a każdy z krótszych boków skrócimy o ##30##%, to w wyniku obu przekształceń pole tego prostokąta
A. zwiększy się o ##8##%. B. zwiększy się o ##23##%.
C. zmniejszy się o ##23##%. D. zmniejszy się o ##8##%.
|
|
Odpowiedzi: 1
Dodano: 2018-02-24 14:10:15
Etap: Kurs maturalny
Przedmiot:
Matematyka (liczby rzeczywiste)
Rodzaj: zadanie zamknięte
Poziom: podstawowy
|
|
W pewnej szkole do egzaminu gimnazjalnego przystąpiło o ##60## chłopców więcej niż dziewcząt. Chłopcy stanowili ##65##% liczby osób piszących egzamin. Ile dziewcząt przystąpiło do tego egzaminu? Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych.
A. ##200## B. ##130## C. ##70## D. ##39## E. ##21##
|
|
Odpowiedzi: 1
Dodano: 2018-02-18 10:07:37
Etap: Egzamin gimnazjalny
Przedmiot:
Matematyka (zadania z arkuszy gimnazjalnych)
Rodzaj: zadanie zamknięte
Poziom: podstawowy
|
|
Za ##30## takich samych kalkulatorów zapłacono ##1080## zł. Gdyby cena kalkulatora była o ##25## % niższa, to liczba kalkulatorów, które można byłoby kupić za tę samą kwotę wzrosłaby o
A. ##20##% B. ##25##% C. ##33##% D. ##45##%
|
|
Odpowiedzi: 1
Dodano: 2017-03-19 11:57:09
Etap: Kurs maturalny
Przedmiot:
Matematyka (liczby rzeczywiste)
Rodzaj: zadanie zamknięte
Poziom: podstawowy
|
|
Dane są dwa koła. Promień pierwszego koła jest większy od promienia drugiego koła o ##30##%. Wynika stąd, że pole pierwszego koła jest większe od pola drugiego koła
A. o mniej niż ##50##%, ale więcej niż ##40##%
B. o mniej niż ##60##%, ale więcej niż ##50##%
C. dokładnie o ##60##%
D. o więcej niż ##60##%
|
|
Odpowiedzi: 1
Dodano: 2018-02-09 12:24:46
Etap: Matura
Przedmiot:
Matematyka (zadania maturalne)
Rodzaj: zadanie zamknięte
Poziom: podstawowy
|
|
Iloczyn dodatnich liczb ##a## i ##b## jest równy ##1350##. Ponadto ##15\%## liczby ##a## jest równe ##10\%## liczby ##b##. Stąd wynika, że ##b## jest równe
A. ##9## B. ##18## C. ##45## D. ##50##
|
|
Odpowiedzi: 1
Dodano: 2017-12-28 12:03:58
Etap: Matura
Przedmiot:
Matematyka (zadania maturalne)
Rodzaj: zadanie zamknięte
Poziom: podstawowy
|
|
Liczba osobników pewnego zagrożonego wyginięciem gatunku zwierząt wzrosła w stosunku do liczby tych zwierząt z 31 grudnia 2011 r. o 20 % i obecnie jest równa 8910. Ile zwierząt liczyła populacja tego gatunku w ostatnim dniu 2011 roku?
A. ##4050## B. ##1782## C. ##7425## D. ##7128##
|
|
Odpowiedzi: 1
Dodano: 2017-12-19 18:35:03
Etap: Kurs maturalny
Przedmiot:
Matematyka (liczby rzeczywiste)
Rodzaj: zadanie otwarte
Poziom: podstawowy
|
|
Liczba osobników pewnego zagrożonego wyginięciem gatunku zwierząt wzrosła w stosunku do liczby tych zwierząt z 31 grudnia 2011 r. o 120 % i obecnie jest równa 8910. Ile zwierząt liczyła populacja tego gatunku w ostatnim dniu 2011 roku?
A. ##4050## B. ##1782## C. ##7425## D. ##7128##
|
|
Odpowiedzi: 2
Dodano: 2017-12-06 19:48:33
Etap: Matura
Przedmiot:
Matematyka (zadania maturalne)
Rodzaj: zadanie zamknięte
Poziom: podstawowy
|
|